Af Leiv Arne Kjøllmoen
Byens mylder får det til at buldre indeni. Men den konstante bevægelse skaber også et slags harmonisk flow i periferien.
Prøver jeg at tage de andre kroppe ind følger der et form for ansvar jeg ikke er parat til at tage på mig.
Min parathed er generelt udfordret af byens mylder.
Samtidig med at den er i konstant reaktion til omgivelserne, er den også i en slags dvale.
ikke underkastet mylderet, men bedøvet at det, på en måde rusen kan det.
Jeg tager ikke aktiv del i mylderet, men er bare en del af det og er mylder selv.
For øjnene er mange og jeg en brik i andres oplevelse af deres færden gennem byen.
– DU SKAL SE DIG FOR
GENTAGELSERNE i byen.
GENTAGELSEN af byen.
GENTAGELSEN af min færden gennem byen.
– Vigtigheden af at fare vild –
“The closer man gets to the unknown, the more inventive he becomes – The quiker he adopts new ways”
– Buckminister Fuller
“There are different ways of getting lost. There is the literal lost, as in being lost in the woods, unable to find your way back to the starting point. Or there are metaphorical examples of being lost: Lost in one’s head, a lost soul, lost in time.
in the context of exploring we can think of it in terms of “existing in a state where you do not know exactly where you are headed.” In this sense we may choose to become either literally lost, exploring a place we’ve never been before, or lost in the sense that we enter into a relationship with objects and ideas without knowing what the outcome will be.”
– Keri Smith
– HER KAN DU SIGE HEJ TIL EN FREMMED
På min flade røv oplever jeg byens bevægelser trække i mig.
Men jeg bliver på min flade røv.
For bænken er skabt for at jeg skal se byen, som byen vil blive set.
Fra min flade røv.
INDTRYK
INDTRYK
INDTRYK
– Konsumere med øjnene
– Parkerer min tanke
– rådvild
Gud, hvor er det irriterende med labyrintiske fodgængerovergange.